The invisibility of people with disabilities

The invisibility of people with disabilities

Visitas
33
Comentarios
0
Número de votos
0

Resumen

To become aware of the invisibility of a huge group of people in some everyday social situations.

General Objectives: To raise awareness of the invisibility of people with disabilities in everyday situations and to reflect on the reasons for this. Specific: To analyse why people with disabilities are often absent from everyday situations (transport, stadiums, bars). To reflect on the need to provide support which enables access for people with disabilities everywhere. Contents - Knowledge Conceptual (declarative): Social invisibility Causes of social invisibility of people with disabilities: difficulties of access, family over-protection, lack of support services Procedural: Observation of the everyday locations which are difficult to access for people with disabilities. To recognise that the invisibility of these people reduces the social perception of the need to provide support for them. Attitude: To raise awareness of aspects which make it difficult for people with disabilities to take part in the everyday life of the community. Prior knowledge: Not necessary. Access the learning guide for the object.

Creative Commons: Reconocimiento - No comercial - Compartir igual
Universal
alumno docente individual familia
Aula Combinado docente familia Compañero Independiente Presencial Semipresencial Distancia

Técnica

application/x-shockwave-flash text/xml application/javascript application/pdf audio/mpeg image/jpeg image/gif
Navegador: cualquiera
Sistema Operativo: multi-os
Does not require installation
Plug-in Flash Player sound card

Uso educativo

activo
alto
alto
Age: 10-16 years
medio
Time dedicated to learning the teaching object.
inglés
  • analizar
  • comprender
  • Juzgar
  • Observar
  • Reconocer
  • Reflexionar
  • Valorar

Clasificación

Accesibilidad

  • 1 - DECLARACIÓN DEL MODO DE ACCESO AL SIGUIENTE NIVEL
  • 2 - DECLARACIÓN DEL MODO DE INTERACCIÓN EN LA ACTIVIDAD DE APRENDIZAJE
  • 3 - TRABAJA A PANTALLA COMPLETA
  • 4 - RESOLUCIÓN DE PANTALLA NATIVA
  • 5 - PERMITE CAMBIO DE RESOLUCIÓN CON AJUSTE DE CONTENIDO
  • 6 - PERMITE ADAPTAR LA VISUALIZACIÓN
  • 7 - VISUALIZACIÓN ADAPTABLE
  • 8 - DECLARACIÓN DE ADAPTABILIDAD
  • 9 - TIENE CONTROL DEL TIEMPO DE EJECUCIÓN
  • 10 - TIPO DE CONTADOR DE EJECUCIÓN

Competencia

  • 1 - Competencias Generales y Personales
    • 1.23 - Realización de juicios informados
    • 1.24 - Reconocimiento y respeto a las diferencias individuales
    • 1.20 - Pensamiento crítico
  • 2 - Competencias Académicas
    • 2.2 - Análisis de datos
    • 2.3 - Aprender a aprender
    • 2.7 - Escuchar para entender y aprender
    • 2.8 - Evaluar situaciones
    • 2.13 - Pensar críticamente
    • 2.19 - Tomar decisiones
  • 3 - Competencias Sociales y de Trabajo en Equipo
    • 3.5 - Ejercitar la ayuda entre los miembros del grupo para alcanzar los resultados
    • 3.7 - Respetar las maneras de pensar y las opiniones de los integrantes del grupo
    • 3.8 - Tomar decisiones y planificar en grupo
    • 3.9 - Trabajar y/o aprender con otros

Contribuciones

Rol Autor Fecha
publicador tfbayort 06/04/2010 12:04
Proveedor de contenidos 06/06/2009 12:06
publicador Contenido digital educativo creado, catalogado y financiado con fondos FEDER dentro del expediente 714/07-Lote1 30/06/2009 12:06