The right to mobility

The right to mobility

Visitas
48
Comentarios
0
Número de votos
0
Imagen por defecto

Resumen

Everyday difficulties in using public transport.

General Objectives: To raise awareness of the difficulties for people with disabilities of making use of the right to public transport and mobility. Specific: To analyse everyday situations which demonstrate the difficulty of using public transport for people with disabilities. To recognise systems and aids which facilitate the exercise of the right to use public transport under equal conditions for all users. To observe how little public transport is used - particularly in urban areas - by people with disabilities, and to reflect on the causes for this. Contents - Knowledge Conceptual (declarative): Right to mobility Accessiblity and adaptation of public transport Procedural: Observations of situations related to public transport (vehicles and stations) which demonstrate the difficulty or impossibility of making use of the right to public transport for people with disabilities. Linkage of these difficulties with decreased personal autonomy. Identification of systems and aids which facilitate access and use of public transport for people with motor (platforms, ramps, special places within vehicles) and sensory (luminous and acoustic signs) disabilities. Attitude: To raise awareness of aspects which make access to and use of public transport difficult for people with disabilities. Prior knowledge: Not necessary. Access the learning guide for the object.

Creative Commons: Reconocimiento - No comercial - Compartir igual
Universal
alumno docente individual familia
Aula Combinado docente familia Compañero Independiente Presencial Semipresencial Distancia

General

Técnica

application/x-shockwave-flash text/xml application/javascript application/pdf audio/mpeg image/jpeg image/gif
Navegador: cualquiera
Sistema Operativo: multi-os
Does not require installation
Plug-in Flash Player sound card

Uso educativo

activo
alto
alto
Age: 10-16 years
medio
Time dedicated to learning the teaching object.
inglés
  • analizar
  • Juzgar
  • Observar
  • Reconocer
  • Reflexionar
  • Valorar

Clasificación

Accesibilidad

  • 1 - DECLARACIÓN DEL MODO DE ACCESO AL SIGUIENTE NIVEL
  • 2 - DECLARACIÓN DEL MODO DE INTERACCIÓN EN LA ACTIVIDAD DE APRENDIZAJE
  • 3 - TRABAJA A PANTALLA COMPLETA
  • 4 - RESOLUCIÓN DE PANTALLA NATIVA
  • 5 - PERMITE CAMBIO DE RESOLUCIÓN CON AJUSTE DE CONTENIDO
  • 6 - PERMITE ADAPTAR LA VISUALIZACIÓN
  • 7 - VISUALIZACIÓN ADAPTABLE
  • 8 - DECLARACIÓN DE ADAPTABILIDAD
  • 9 - TIENE CONTROL DEL TIEMPO DE EJECUCIÓN
  • 10 - TIPO DE CONTADOR DE EJECUCIÓN

Competencia

  • 1 - Competencias Generales y Personales
    • 1.23 - Realización de juicios informados
    • 1.24 - Reconocimiento y respeto a las diferencias individuales
    • 1.20 - Pensamiento crítico
  • 2 - Competencias Académicas
    • 2.2 - Análisis de datos
    • 2.3 - Aprender a aprender
    • 2.7 - Escuchar para entender y aprender
    • 2.8 - Evaluar situaciones
    • 2.13 - Pensar críticamente
    • 2.19 - Tomar decisiones
  • 3 - Competencias Sociales y de Trabajo en Equipo
    • 3.5 - Ejercitar la ayuda entre los miembros del grupo para alcanzar los resultados
    • 3.7 - Respetar las maneras de pensar y las opiniones de los integrantes del grupo
    • 3.8 - Tomar decisiones y planificar en grupo
    • 3.9 - Trabajar y/o aprender con otros

Contribuciones

Rol Autor Fecha
publicador tfbayort 06/04/2010 12:04
Proveedor de contenidos 06/06/2009 12:06
publicador Contenido digital educativo creado, catalogado y financiado con fondos FEDER dentro del expediente 714/07-Lote1 30/06/2009 12:06