To be answerable for one's actions

To be answerable for one's actions

Visitas
16
Comentarios
0
Número de votos
0

Resumen

Knowing oneself as an essential condition for recognising emotions and self-control.

General Objectives: Recognise and assess the necessity for knowledge of oneself as a basis for the processes of personal improvement and self-esteem. Specific: Distinguish between self-concept and self-esteem Recognise the characteristics and values of others that are considered positive. Assess the knowledge of oneself by identifying one's own characteristics. Instigate self-reflection. Contents – Conceptual Knowledge (declarative): Self-concept Procedural self-esteem: Distinction between self-concept and self-esteem Relationship between characteristics perceived with positive consequences for the people who possess them: sociability, assertiveness, communication, self-confidence, respect for others, self-discipline, reflection? Analysis of the importance of recognising the qualities in others for our attitude self-concept: Assessment of the knowledge of oneself. Interest in recognising and modifying, if appropriate, personal aspects which affect personal wellbeing and the groups to which we belong. Prior knowledge: Not needed. Access the learning guide for the object.

Creative Commons: Reconocimiento - No comercial - Compartir igual
Universal
alumno docente individual familia
Aula Combinado docente familia Compañero Independiente Presencial Semipresencial Distancia

General

Técnica

application/javascript application/pdf image/jpeg image/gif application/x-shockwave-flash text/xml audio/mpeg
Navegador: cualquiera
Sistema Operativo: multi-os
Does not require installation
Plug-in Flash Player sound card

Uso educativo

Combinado
medio
alto
Age: 10-14 years
medio
Time dedicated to learning the teaching object.
inglés
  • analizar
  • comprender
  • controlar
  • autoevaluación
  • Juzgar
  • Observar
  • Reconocer
  • Reflexionar
  • Valorar

Clasificación

Accesibilidad

  • 1 - DECLARACIÓN DEL MODO DE ACCESO AL SIGUIENTE NIVEL
  • 2 - DECLARACIÓN DEL MODO DE INTERACCIÓN EN LA ACTIVIDAD DE APRENDIZAJE
  • 3 - TRABAJA A PANTALLA COMPLETA
  • 4 - RESOLUCIÓN DE PANTALLA NATIVA
  • 5 - PERMITE CAMBIO DE RESOLUCIÓN CON AJUSTE DE CONTENIDO
  • 6 - PERMITE ADAPTAR LA VISUALIZACIÓN
  • 7 - VISUALIZACIÓN ADAPTABLE
  • 8 - DECLARACIÓN DE ADAPTABILIDAD
  • 9 - TIENE CONTROL DEL TIEMPO DE EJECUCIÓN
  • 10 - TIPO DE CONTADOR DE EJECUCIÓN

Competencia

  • 1 - Competencias Generales y Personales
    • 1.2 - Afectividad
    • 1.4 - Autoestima
    • 1.5 - Autorreflexión y autoevaluación
    • 1.15 - Honestidad y ética personal
    • 1.20 - Pensamiento crítico
    • 1.24 - Reconocimiento y respeto a las diferencias individuales
  • 2 - Competencias Académicas
    • 2.19 - Tomar decisiones
  • 3 - Competencias Sociales y de Trabajo en Equipo
    • 3.9 - Trabajar y/o aprender con otros

Contribuciones

Rol Autor Fecha
publicador joseagro 06/04/2010 12:04
Proveedor de contenidos 13/05/2009 12:05
publicador Contenido digital educativo creado, catalogado y financiado con fondos FEDER dentro del expediente 714/07-Lote1 30/06/2009 12:06