Our Country Expo

Our Country Expo

Page views
212
Comments
0
Number of votes
1

Summary

Recurso educativo abierto que presenta actividades que fomentan la competencia comunicativa en inglés de los alumnos . Trabajando los contenidos, los alumnos aprenderán a describir una ciudad, a compararla con otras ciudades, a pensar con sentido crítico sobre ciudades sostenibles. También, adquirirán conocimientos sobre tradiciones y celebraciones y, como reto final del recurso, promoverán en una Expo sobre un país los aspectos positivos del lugar donde viven.

Recurso educativo abierto que presenta actividades que fomentan la competencia comunicativa en inglés de los alumnos . Trabajando los contenidos, los alumnos aprenderán a describir una ciudad, a compararla con otras ciudades, a pensar con sentido crítico sobre ciudades sostenibles. También, adquirirán conocimientos sobre tradiciones y celebraciones y, como reto final del recurso, promoverán en una Expo sobre un país los aspectos positivos del lugar donde viven.

OBJECTIVES: to learn while working on a project. to encourage collaborative work, since most assignments require information sharing and interaction with other students. to foster students' self-learning process by using IT resources. to reinforce students' communicative skills through activities of listening and reading comprehension, but above all, through tasks in which they must produce their own oral and written messages.

PREKNOWLEDGE: Students need no preknowledge to complete all these tasks because there are materials enough to be independent in their accomplishment. Students also have the help and orientation from their teacher.

creative commons: attribution - share alike
universal
Cedec Ministerio de Educación
MªJosé Alcaina Fort
learner
presencial classroom

General

Technique

Educational use

inglés

Clasification

Contributions

Role Author Date
publisher Cedec Ministerio de Educación 23/04/2018 12:04
author Cedec Ministerio de Educación 23/04/2018 12:04
author MªJosé Alcaina Fort 06/04/2018 06:04

Searching, wait please...