Coloreamos instrumentos

Coloreamos instrumentos

Page views
92
Comments
0
Number of votes
0

Summary

Damos una serie de instrumentos lo más detallados posibles y ajustados a la realidad, que llevan su nombre escrito, pueden elegir el que deseen y colorearlo. Al finalizar podemos escuchar alguna melodía interpretada por ese instrumento.

Se puede usar después de explicar los conceptos claves en clase o se puede dejar que los alumnos realicen la unidad y posteriormente repasar o aclarar los contenidos en clase. El profesor puede decidir si utiliza la parte de evaluación de la unidad como ejercicio de autoevaluación o como ejercicio de evaluación final para el que fue diseñado originalmente.

creative commons: attribution - non commercial - share alike
universal
learner
independent

General

Technique

application/x-shockwave-flash
browser: any
operating system: multi-os
No requiere instalación
Plug-in Flash Player Acrobat Reader

Educational use

active
high
medium
Edad mínima 3 años. Edad máxima: 6 años
medium
Tiempo típico de aprendizaje: 1 SESIÓN.
español (o castellano)
  • analyse
  • understand
  • prove
  • communicate
  • create
  • decide
  • describe
  • design
  • extrapolate
  • investigate
  • innovate
  • observe
  • organize oneself
  • plan
  • produce
  • practise
  • consider
  • remember
  • value
  • collaborate
  • compare
  • share
  • cooperate

Clasification

Accesibility

  • 1 - DECLARATION OF ACCESS MODE TO NEXT LEVEL
  • 2 - DECLARATION OF INTERACTION MODE FOR LEARNING ACTIVITY
  • 3 - DOES IT WORK IN FULL SCREEN
  • 4 - RESOLUTION OF NATIVE SCREEN
  • 6 - DOES IT ALLOW VISUALIZATION ADAPTATION
  • 9 - DOES IT HAVE EXECUTION TIME
  • 10 - TYPE OF EXECUTION METER

Competency

  • 1 - General and Personal Competences
    • 1.5 - Self-reflection and self-assessment
    • 1.7 - Relevant information search
    • 1.16 - Personal initiative
    • 1.21 - Perseverance
    • 1.26 - Resistance to failure
    • 1.28 - Trouble-solving
    • 1.29 - Efficient handling of information
    • 1.30 - Basic handling of TIC
    • 1.3 - Self-learning during lifetime
    • 1.14 - Formulation of relevant questions
    • 1.23 - Making of solid opinions
    • 1.1 - Positive attitude to change
    • 1.4 - Self-esteem
    • 1.17 - Interés por la expresión cultural (literatura
    • 1.18 - Invention and creation
    • 1.20 - Critical thinking
    • 1.27 - Responsibility
  • 2 - Educational competences
    • 2.2 - Data analysis
    • 2.3 - Learning to learn
    • 2.16 - Making of exact observations and researches
    • 2.19 - Decision-making
    • 2.20 - Use of TIC safely and critically
    • 2.1 - Acceder y aplicar el conocimiento desde diferentes disciplinas (arte
    • 2.10 - Interpretar y utilizar diferentes materiales escritos (gráficos
    • 2.18 - Artistic sense
  • 3 - Social and Team Work Competences
    • 3.1 - Group encouragement to obtain the best results
    • 3.3 - Understanding and working within group’s culture
    • 3.7 - Respect towards ways of thinking and opinions of group members
    • 3.8 - Decision-making and planning in group
    • 3.9 - Work and/or learn with others
    • 3.6 - Persuade

Contributions

Role Author Date
publisher INTEF 04/05/2010 10:05
content provider Contenido digital educativo 04/12/2008 12:12
publisher Contenido digital educativo creado, catalogado y financiado con fondos FEDER dentro del expediente 714/07-Lote2 04/12/2008 12:12

Searching, wait please...